نصائح أمنية لاستخدام خدمة أهلي أونلاين

  • تأكد من وجود برامج الحماية من الفيروسات على الجهاز الذي تستخدمه للدخول لخدمة أهلي أونلاين، وتجنب استخدام شبكة الإنترنت المزودة في الأماكن العامة للدخول للخدمة.
  • لن يطلب منك البنك أية معلومات شخصية عبر البريد الإلكتروني. إذا تلقيت رسائل بريد إلكتروني تطلب منك إرسال اسم المستخدم وكلمة المرور الخاصة بك أو أي من معلوماتك الشخصية أو معلوماتك المصرفية ، يرجى عدم الرد، وإبلاغ البنك بالسرعة الممكنة من خلال الفرع أو عبر قنوات التواصل الإلكترونية.
  • للتمتع بخدمة أهلي أونلاين، يرجى البحث من خلال متصفح الإنترنت المستخدم لديك عن "أهلي أونلاين فلسطين"، واتباع الخطوات الموضحة بالفيديو الترويجي الخاص بالتسجيل الإلكتروني للخدمة.
  • عند استخدام خدمة أهلي أونلاين، تأكد من ظهور عنوان الرابط الصحيح وشهادة أمان نشطة في شريط عنوان متصفح الإنترنت المستخدم لديك، وذلك قبل إدخال اسم المستخدم وكلمة المرور الخاصة بك.
  • عند الانتهاء من استخدام خدمة أهلي أونلاين، لا تنس تسجيل الخروج، مع العلم أنه لا يمكن الدخول إلى خدمتي أهلي أونلاين وأهلي موبايل في نفس الوقت حرصا على أمانك المصرفي.
  • للإبلاغ عن أي محاولة احتيال إلكترونية، يرجى الاتصال بمركز الخدمة الهاتفية على الرقم 1700100222 .

Security tips for using the Ahli Online

  • Ensure that there are anti-virus programs on the device that you use to log in to Ahli Online, and avoid using the Internet provided in public places to access the service.
  • The bank will not ask you for any personal information via e-mail. If you receive emails asking you to send your username and password, or any of your personal or banking information, please do not respond, and inform the bank as soon as possible through the branch or through electronic communication channels.
  • To enjoy Ahli Online, please search through your internet browser for “Ahli Online Palestine” and follow the steps shown in the promotional video for online registration of the service.
  • When using Ahli Online, make sure that the correct address and a valid security certificate appear in the address bar of your internet browser before entering your username and password.
  • When you want to end the session of using Ahli Online, do not forget to log out, keeping in mind that it is not possible to access Ahli Online Service and Ahli Mobile Application at the same time, to ensure your banking security.
  • To report any electronic fraud attempt, please contact the Call Center on 1700100222.